onsdag den 27. marts 2013

Fiske-dag

Man skal huske at spise fisk!

Vi er ikke så gode til det herhjemme, selvom vi troligt hver uge, når madplanen laves, snakker om at nu skal vi have laks, rejer eller en tredje type, men af en eller anden grund, så glipper den på den færdige madplan. MEN i sidste uge, så skulle det være, nu skulle vi have vores fisk og jeg satte lørdag som fiske-dag. Og så indkøbte jeg laks og tun til sushi hos fiskehandleren og så stod menuen på home made sushi by Elnas mor :)

Det er meget længe siden jeg sidst lavede det selv, så må indrømme at helt kønt var det færdige resultat ikke, og jeg skal helt sikkert have en skarpere kniv, for hold op hvor er den blevet sløv! Stykkerne blev ovale i stedet for runde - men heldigvis ændrede det ikke ved smagen ;)







Fyldet blev med laks, tun, avokado, agurk, rød peberfrugt og forårsløg.

Næste gang skal jeg lave en dressing og komme i nogle af stykkerne. Så går lige og fundere lidt over hvad den skal smage af + næste gang skal der eksperimenteres med inside-out.

Mmm bliver helt sulten ved at tænke på det

2 kommentarer: